5 świątecznych reklam, które Cię nie wzruszą 

 

Albo wzruszą, lecz jedynie ze śmiechu. O tym, że "coraz bliżej święta" wiemy już nie tylko z reklam coca-coli. Witryny sklepowe, galerie handlowe, media - wszyscy szumnie ogłaszają nadchodzący czas. Skoro święta już faktycznie coraz bliżej, my również chętnie przeniesiemy Was w ich niezwykły klimat. Tyle że z nieco lekkim przymrużeniem oka.

W internecie również jest "głośno" w związku ze zbliżającymi się świętami. Znane marki stają do wyścigu.. Kto bardziej wzruszy odbiorcę? Czyja reklama zostanie najbardziej zapamiętana? Nic w tym dziwnego, bowiem takie reklamy wpływają na wizerunek marki oraz jej zapamiętanie. Do tej pory, jeśli chodzi o emocje i wzruszenie, to naszym zdaniem prym wiedzie reklama niemieckiej firmy Edeka (57 mln wyświetleń na Youtube!), a wśród polskich marek Allegro ze swoimi świątecznymi spotami Czego szukasz w święta? oraz tegoroczna reklama Podziel się tym, co masz cennego.

My postanowiliśmy jednak pójść o krok dalej i zagłębić się w temat reklam nie z kategorii pięknych i poruszających, ale spotów raczej niekonwencjonalnych czy zabawnych, które (może nawet bardziej od tych pierwszych) również wpływają na zapamiętanie marki. Tylko nie zawsze - pozytywnie.

No to zaczynamy!

PooPourri, 2014 

Prezent, który zatrzymuje brzydki zapach

Jak zareklamować odświeżacz powietrza w kontekście świąt? Marka PooPourri jest przykładem kreatywności w tej kwestii. Mikołaj - też człowiek i swoje potrzeby ma. Co zrobić, jeśli przydarzy mu się nieprzyjemna niespodzianka?

Joe Boxer, Kmart, 2013

Załóż je, weź więcej ze świąt!

Męskie bokserki nie są rzeczą szczególnie reklamowaną. To przedmiot codziennego męskiego użytku, który każdy tak czy siak ma. Ale jeśli już prowadzisz sklep internetowy i masz takie bokserki w "świątecznym wydaniu", to wypadałoby je jakoś wypromować. Sklep Kmart zrobił to doskonale i przy okazji niskim kosztem. Zabawny, ciepły, viralowy filmik. Zwiększone zyski sklepu internetowego gwarantowan

Kampania przeciw globalnemu ociepleniu, 2015

Nie możemy zrobić tego naszym dzieciom

Urocze wyobrażenie Mikołaja jako siwego pana z długą brodą, dobrotliwego staruszka, który dla każdego dziecka ma coś niezwykłego.. Pęka jak bańka mydlana po obejrzeniu tej reklamy. Trzeba mieć przysłowiowy "łeb", żeby w ten sposób skojarzyć globalne ocieplenie ze Świętym Mikołajem. Przedstawienie poważnego problemu w zabawnej otoczce jest jak najbardziej na plus.

Temptations, 2015

Pomóż im wybaczyć i zapomnieć. Przeproś za te święta

Nie udawaj, że nigdy w życiu nie przyszło Ci do głowy przebrać w coś swojego futrzastego pupila - kota, psa czy świnkę morską. Święta to doskonała okazja na tego typu rozrywki. Nam to wydaje się zabawne, a zwierzakom? Marka Temptations postanowiła wcielić się w rolę zwierząt i zachęcić do kupna swoich produktów, wywołując u odbiorcy w zabawny i przejaskrawiony sposób wyrzuty sumienia.

 

Wisienka (a może truskawka?) na torcie - Pornhub, 2015

W te święta podaruj najbardziej poruszający prezent

W tym spocie łezka się faktycznie kręci. Jest prawie wzruszający, nie ma tu nagości ani seksu... Za to jest bardzo patetyczny w kontekście trywialnego produktu, jaki reklamuje. Twórcom tej reklamy nie można odmówić wykorzystania "wzruszającego" motywu, pojawiającego się szumnie w większości świątecznych spotów. Czy chcieli oni w ten sposób zadrwić z innych marek, które tak się właśnie reklamują? Nie wiadomo. Na pewno jednak można się do tej reklamy szeroko uśmiechnąć.

Powyższe spoty są przykładem kreatywności ich twórców. Pokazują, jak przedmioty, które na pozór wydają się bardzo zwyczajne, można zareklamować w kontekście świąt w sposób zabawny i skłaniający do zapamiętania marki. Odświeżacz powietrza, karma dla kotów, bokserki, karta podarunkowa do serwisu erotycznego czy problem globalnego ocieplenia - te kategorie pozornie dają mniejsze pole manewru pomysłowości. Ale tylko pozornie. 

Marysia

Chcesz być na bieżąco z trendami marketingowymi?

Zostaw nam swój e-mail. Gwarantujemy, że będziemy się odzywać tylko raz w miesiącu :)

arrow left arrow right
wyślij