To, że media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, wiedzą wszyscy. Dostosowanie treści do obrazu to kluczowy element, który pozwala na skuteczną komunikację z odbiorcami. Na różnych platformach social media niektóre formaty i proporcje prezentują się lepiej i skuteczniej przemawiają do użytkowników. A ponieważ wymiary grafik ciągle się zmieniają, warto znać aktualne, by uniknąć automatycznego kadrowania przez portale społecznościowe.Powodem ciągłych aktualizacji są zmiany technologiczne i wprowadzanie nowych funkcji. Wymagają one modyfikacji wymiarów grafik. Dlatego przygotowaliśmy krótką ściągę, która ułatwi funkcjonowanie w social mediach.
Najlepsza rozdzielczość grafik w social mediach to 72dpi,
Waga grafiki powinna zmieścić się w przedziale 100-350kB,
Niewiele osób zainteresuje się Twoją grafiką, jeśli będzie na niej więcej niż 20% tekstu,
Format .png to format, który jest niezastąpiony w mediach społecznościowych,
Obrazy najlepiej prezentują się w profilu kolorów sRGB.
Podane wymiary grafik na Facebooku są rekomendowane przez portal. Wiemy jednak, że nie zawsze sprawdzają się one najlepiej. Dlatego podajemy również te, które wykorzystuje i poleca InteractiveVision.
Facebook to portal społecznościowy, w którym wymiary grafik zmieniają się najczęściej. Dostosowanie obrazu do odpowiedniego formatu zagwarantuje prawidłowe wyświetlanie zdjęć i filmów. Ponieważ serwis ten oferuje różne formaty reklamowe, prezentują się one w inny sposób. Uniemożliwia to przygotowanie jednej grafiki, która będzie pasowała do każdego działania marketingowego.
Zdjęcia profilowe na Facebooku funkcjonują w kształcie kwadratu, jednak wyświetlane są w postaci okręgu. Dlatego dodając zdjęcie, warto zwrócić uwagę, czy kluczowe elementy są widoczne i nic nie zostało przycięte. Taki obraz powinien być zeskalowany do wymiaru 170 x 170 px na urządzeniach stacjonarnych, 128 x 128 px na smartfonie i 36 x 36 px na innych telefonach.
Użycie zdjęcia w rozmiarze 1000x1000 pozwoli na wyświetlenie go w dobrej jakości, nawet po jego powiększeniu.
Wymiary zdjęcia w tle (cover photo) na Facebooku to 820 x 312 px. Na urządzeniach mobilnych obrazy te są kadrowane centralnie. Wyświetlają się w rozmiarze 640 x 360 px.
Rozmiar 1609x707 to połączenie wymiaru na desktop i mobile. Na grafice poniżej znajdziesz instrukcję z wyznaczonymi SAFE ZONE, tak aby zdjęcie w tle wyglądało dobrze na wszystkich urządzeniach.
Grupa na FB to miejsce, które zrzesza użytkowników i usprawnia komunikację między nimi. Rekomendowany rozmiar to 1640 x 856 px (albo współczynnik 1,91:1).
Wszystkie najważniejsze informacje zamieszczaj na środku, aby zapobiec przycięcia przy bokach grafiki.
Utworzenie wydarzenia na Facebooku to jeden z lepszych sposobów na promocję eventu. Jako cover photo Facebook zaleca stosowanie grafik o wymiarach 1200 x 628 px.
Podobnie jak przy zdjęciu w tle grupy, tak i w tym przypadku najważniejsze informacje warto wyeksponować w centrum grafiki.
Orientacja pionowa najlepiej sprawdza się na urządzeniach mobilnych, ponieważ rozdzielczość jest dopasowana do całego ekranu. W tym przypadku należy stosować wymiary 1080 x 1350 px.
Posty poziome to jedne z najczęściej używanych formatów publikowanych postów na Facebooku. Grafiki tego typu najlepiej prezentują się w rozmiarze 1200 x 900 px.
Trzecim typem popularnych postów na Facebooku są te w formie kwadratu. Ich wymiar to 1200 x 1200 px.
Najczęściej wybierany przez nas wymiar to 1200x1200. Dobrze się wyświetla na każdym urządzeniu i nadaje się do każdego rodzaju postów. Ale... Eksperymentuj! Facebook to dynamicznie zmieniająca się platforma. Jednego dnia ten wymiar będzie idealny, ale następnego wszystko może się zmienić!
Jeżeli chcesz zaprezentować swoje produkty online, to najlepszym rozwiązaniem będzie karuzela. Kilka grafik w wymiarach 1080 x 1080 px skutecznie zaprezentuje wszystko, co chcesz sprzedać.
Post z karuzelą utwórz przez Menedżer Reklam. Aktualnie to jedyny sposób, aby opublikować post tego rodzaju.
Relacje na Facebooku są dobrym sposobem na przekazanie krótkich komunikatów lub nawiązanie interakcji z odbiorcami. Najlepszy wymiar według serwisu to 1080 x 1920 px.
Przeplataj grafiki z własnymi nagraniami, używaj stickerów, oznaczeń, gifów i wszystkiego, co znajdziesz podczas publikacji relacji. Przyciągaj wzrok Twoich odbiorców.
Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone