Większość społeczeństwa potrafi odpowiedzieć na pytanie, jak działa i co robi agencja reklamowa. Ale interaktywna? Tutaj pojawia się problem. Co to jest agencja interaktywna i czym dokładnie się zajmuje? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Internet. To słowo jest kluczowe, ponieważ w XXI wieku śmiało można powiedzieć, że nie ma reklamy bez internetu. To właśnie tu w obecnym świecie przedsiębiorcy najczęściej decydują się na dotarcie do swoich klientów. Teraz nik t nie wyobraża sobie marki, która nie ma swojej strony internetowej czy profilu w social mediach. Jednak nie zawsze stworzenie miejsca online dla firmy jest takie proste. I wtedy z pomocą przychodzą agencje interaktywne.
Ich zakres pracy skupia się na promowaniu marki właśnie w internecie. Agencje tego typu zajmują się e-marketingiem, czyli wszystkimi działaniami reklamowymi, które mają miejsce w sieci. Usługi agencji to nie tylko zaprojektowanie i stworzenie strony www. To również działania, które pozwolą reklamowanej marce wybić się wśród konkurencji, zapewnić jej rozwój i sprawić, że będzie ona postrzegana pozytywnie i zapisze się w świadomości odbiorców.
Jak już wcześniej zostało wspomniane, głównym zadaniem agencji interaktywnej jest wypromowanie biznesu w internecie. A to można zrobić na różne sposoby. Jednym z nich jest stworzenie strony internetowej lub sklepu online. To właśnie strona www jest najczęściej pierwszą formą kontaktu klienta z firmą i źródłem informacji na jej temat. Marka z profesjonalnie wykonaną stroną jest postrzegana jako wiarygodna i zasługująca na zaufanie. Agencje interaktywne zajmują się projektowaniem, programowaniem i kompleksowym prowadzeniem serwisów internetowych, systemów e-commerce i B2B, a nawet aplikacji mobilnych.
Nie można też zapominać o social mediach. 3,80 miliarda - według najnowszych badań tylu użytkowników aktywnie korzysta z portali społecznościowych. Jest to o 321 milionów więcej niż na początku 2019 roku. Specjaliści z agencji interaktywnych doskonale zdają sobie sprawę z mocy social mediów, dlatego oferują kreowanie i promowanie profili oraz wspomaganie ich działań. Do ich zadań należy redagowanie i publikowanie postów na Facebooku czy Instagramie, zamieszczanie fotografii, grafik i filmików czy informowanie na bieżąco swoich odbiorców o tym, co dzieje się w firmie.
Zadania agencji interaktywnej to również dbanie o to, aby strona internetowa była wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Działania SEO i wykorzystywanie słów kluczowych to czynności, które pomogą w zwiększeniu widoczności strony w Google czy innych wyszukiwarkach. Agencje interaktywne przeprowadzają również audyty stron i sklepów internetowych, które pomagają w zbieraniu najważniejszych informacji - od funkcjonowania witryny do zachowań i preferencji klientów, co jest niezbędne w budowaniu silnej pozycji marki.
Nie jest im również obce kreowanie wizerunku poprzez tworzenie spójnych systemów identyfikacji wizualnej. Odpowiednie logo czy kolorystyka wpływają na postrzeganie marki, a co za tym idzie - pozyskanie nowych klientów. Specjaliści agencji tworzą grafiki, zdjęcia czy filmy wideo, które stają się nieodłącznym elementem przyszłych kampanii marketingowych. Wszystko ma na celu pokazanie oferowanych produktów jak z najlepszej strony. Bardzo częstym zabiegiem, który wykonują agencje jest rebranding lub redesign stron, czyli najprościej mówiąc - odświeżenie wizerunku.
Lista usług oferowanych przez agencje interaktywne jest długa i wydawać by się mogło, że jest skierowana do firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę w biznesie. Nie do końca tak jest. Z usług agencji mogą tak naprawdę skorzystać wszyscy - nie ma znaczenia czy klient jest młodym przedsiębiorcą w małej firmie czy dużym koncernem, który już od wielu lat funkcjonuje na rynku. Działalność agencji jest na tyle szeroka, że jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby wszystkich klientów.
Agencja interaktywna to nie jedna osoba. To zgrany zespół profesjonalistów, którzy są w stanie zapewnić swoim klientom kompleksowe usługi. To programiści i graficy, ale też specjaliści sprzedaży i osoby odpowiedzialne za opiekę nad projektem oraz kontakt z klientem. To również dział social media, czyli pracownicy zajmujący się opieką nad profilami społecznościowymi oraz copywriterzy. Jednym słowem - sztab kreatywnych osób, którym zależy na sukcesie promowanej marki.
Nie bez przyczyny agencje interaktywne od kilku lat cieszą się dużym zainteresowaniem, a klienci często korzystają z ich usług. Internet to potężne medium, które pozwala na kontakt ze światem, a co za tym idzie - pozyskanie klientów i stworzenie pozytywnego wizerunku marki. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą właśnie z agencją interaktywną.
HR - Kompletowanie dokumentów, pilnowanie umów, rozliczenia - jedyny dział, który to wszystko ogarnia!
SALES - Rozmowy z klientami, dbanie o kontakt, przedstawianie oferty to tylko niektóre z obowiązków pracowników tego działu.
PROJECT MANAGER - Dział, który nadzoruje projekty oraz czuwa, aby wszystkie prace przebiegały zgodnie z planem!
MARKETING - To właśnie ten dział kreuje pozytywny wizerunek oraz tworzy strategie wspierające sprzedaż i promujące markę.
DESIGN - Sztab kreatywnych osób, które dbają o wizualną część projektów i wykonują materiały reklamowe.
PROGRAMMING - Dział, który język programowania zna od podszewki - tworzy systemy, strony i aplikacje online.
Copyright © 2009 - 2022 | Agencja Interaktywna InteractiveVision - Wszystkie prawa zastrzeżone